Pressemelding - Oppfordring til å registrere seg i vaksinekøen - Nye vaksinetall - Ingen nye smittede - 30.04.21

Vi oppfordrer alle til å registrere seg i vaksinekøen

Nye vaksinetall

Oppfordring til å registrere seg i vaksinekøen
Vi ønsker at befolkningen registrerer seg slik at ingen vaksinedoser går til spille.

Her registrerer du deg digitalt

Vaksinetempoet er forventet å øke i ukene som kommer.  I neste uke mottar vi 756 vaksinedoser.  I uke 19 mottar vi 660 vaksinedoser.

Vi holder på med vaksineringen av aldersgruppen 65+, enkelte med høy risiko mellom 18 - 64 år og utvalgt helsepersonell.

Nye vaksinetall
Vi har endret publiseringsrutine for antall satte vaksinedoser.
Narvik kommune publiserer nå vaksinetall utarbeidet av FHI.
Tidligere laget og publiserte vi egne tall.

Vi har pr. 30. april, vaksinert 5465 personer med første dose og 1463 med andre dose. Totalt er det satt 6928 vaksinedoser.

FHI SYSVAK statistikkbank Narvik kommune

Neste oppdatering av vaksinetallene publiseres på våre nettsider fredag 7.mai.

Ingen nye smittede siste døgn
Kommuneoverlegen melder at det ikke er registrert nye smittetilfeller siste døgn.

Vi har to personer i isolasjon og 58 i smittekarantene i Narvik.

Vi venter fortsatt på mange testsvar og smittesituasjonen er dermed fortsatt uavklart.

Neste oppdatering om smittetilfeller vil komme mandag 3. mai, ca. kl. 13.00.  Dersom det skulle oppstå nye smittetilfeller vil vi informere fortløpende.