Oppdatering korona - smittetilfellet 20. august

Oppdatering på smittetilfellet fra torsdag 20. august

Torsdag kveld ble en person bekreftet smittet med covid-19 i Narvik. Arbeidet med smittesporing startet umiddelbart, og før helgen ble 15 nærkontakter plassert i karantene og henvist til testing.

Arbeidet med smittesporing og testing har foreløpig ikke resultert i flere tilfeller av bekreftet smitte av covid-19.

Det er viktig å være oppmerksom på at man kan ikke teste seg ut av karantene. Når nærkontakter testes er det av årsak i smittesporing.

Narvik kommunes koronakontor er oppbemannet, og er tilgjengelig for henvendelser også nå i helgen, på e-post koronakontor@narvik.kommune.no

På Narvik kommunes hjemmesider finner du informasjon om når du bør teste deg, og hvordan du melder deg for testing:

Alt om korona

Kontaktpersoner: