Vil du bidra i DKS skoleåret 2025/26?

Send inn forslag til Den kulturelle skolesekken for skoleåret 2025/26.

Barn som får oppleve Den kulturelle skolesekken. Et kunstnerisk tilbud for barn og unge.  - Klikk for stort bilde Den kulturelle skolesekken, denkulturelleskolesekken.no

Hva er Den kulturelle skolesekken (DKS)?

Den kulturelle skolesekken (DKS) sørger for at alle skoleelever i Norge får oppleve profesjonell kunst og kultur, uavhengig av hvor de bor eller hvilken skole de går på. DKS er en av landets største arenaer for kunst- og kulturformidling til barn og unge. Flere tusen utøvere bidrar til denne ordningen, som spiller en viktig rolle i å gi elevene kunstneriske opplevelser. DKS skal speile mangfoldet i samfunnet vårt og skape et inkluderende fellesskap.

Les mer om DKS her

Har du et programforslag?

Hvis du er kunstner, produsent eller kulturformidler, kan du sende inn et programforslag til DKS via portalen deres. Du kan sende inn nye ideer eller reaktivere forslag som tidligere er sendt inn. Er du tilknyttet en kunst- eller kulturinstitusjon, kan du også registrere denne og sende inn forslag på vegne av institusjonen.

Viktig å huske på:

• Fristen for å sende inn forslag er 1. oktober kl. 23:59.
  • Årets forslagsskjema har fått noen endringer, så sørg for å lese nøye gjennom før du sender inn.

Trenger du hjelp?

Hvis du har spørsmål eller opplever tekniske utfordringer, kan du kontakte brukerstøtten til DKS:

• E-post: support@denkulturelleskolesekken.no
  • Telefon: 479 74 744

Du kan også kontakte kommunens DKS-koordinator Marie Helen Fjärdbo ved spørsmål: marie.helen.fjardbo@narvik.kommune.no