Takk Ensemble Oscar for fin lunsjkonsert!

Ensemble Oscar - distriktsmusikerne fra Ofoten, leverte en stemningsfull lunsjkonsert på Narvik bibliotek i dag.

Lunsjkonsert med Ensemble Oscar. Hele ensemble spiller med varierte instrumenter.  - Klikk for stort bilde Ingjerd Leiros

Med et variert program skapte de en hyggelig, gøyal og varm atmosfære på en kjølig høstdag. Ensemble balanserer fint mellom tradisjon og det moderne. Målet deres er å skape noe nytt, samtidig som de tar vare på arven fra både folkemusikken og den klassiske musikken. Dette klarte de fint under dagens konsert, med en god blanding av tradisjonelle og moderne musikkstykker som fenget publikum.

Ensemble Oscar består av:

• Torbjørn Engan – Perkusjon
  • Franz Roberg – Klarinett mm.
  • Gro Torvanger – Cello
  • Katja Wieck – Fiolin
  • Miloš Gouka – Klaver
  • Jelena Draskoci – Fløyte

Ensemble Oscar er en del av Narvik kulturskole under Enhet Kultur i Narvik kommune, og de arbeider både som profesjonelle musikere og lærere. De tilbyr alt fra konserter til skolekonsertproduksjoner, barnehageturnéer og kulturskolens egne produksjoner i regionen, og gir musikkopplevelser til regionen året rundt. Ensemblet kan også bookes for private arrangementer som konferanser, bryllup og jubileer.

Les mer om Ensemble Oscar her.

Publikum fikk oppleve en flott musikalsk reise med god variasjon, og mange hadde tatt turen for å nyte god musikk i lunsjpausen. Vi takker Ensemble Oscar for en fin konsert og gleder oss til flere kulturelle arrangementer på biblioteket framover!