Statens hus i Narvik er nå offisielt åpnet

Unikt kontorfellesskap for statlige ansatte i Narvik.

Narvik er vertskap for en rekke statlige virksomheter, men i stor grad er de spredt i forskjellige bygninger. Nå har de alle et sted de kan samles. Statlige ansatte som jobber andre steder i landet har nå også et sted de kan ha kontorplass i Narvik.

Med sitt kombinerte fokus på arbeid og samhandling vil dette bli en arena hvor offentlige ansatte fra ulike etater kan møtes, dele erfaringer og samarbeide på tvers av fagmiljøer.

Syv statlige virksomheter deltar aktivt i pilotprosjektet, og Narvik kommune er en fire pilotkommer som tester ut regjeringens nye modell for Statens hus. Målet er at små og mellomstore avdelinger av statlige etater skal samarbeide tettere med hverandre og skape større statlige fagmiljø på mindre steder.

En del av prosjektet i Narvik er nå offisielt åpnet - Norges råeste kontorfellesskap.

Du kan lese mer om pilotprosjektet Statens hus her:

Statens hus - pilotprosjekt