Søk Drømmestipendet 2025

Søknadsfrist 15.november 2024 kl. 12.00

Illustrasjon, Drømmestipendet - Klikk for stort bilde

Er du en kunst- eller kulturutøver med store ambisjoner? Eller kjenner du noen som er? Fristen for å søke Drømmestipendet nærmer seg.

Formålet med stipendet er å gi inspirasjon og anerkjennelse til unge kunst- og kulturutøvere, og bidra til at de får oppfylt sine drømmer. Ordningen skal også bidra til å synliggjøre kommunenes arbeid for unge kunst- og kulturutøvere.

Mer om stipendet

Drømmestipendet er et samarbeid mellom Norsk Tipping og Norsk kulturskoleråd, som siden 2004 har delt ut stipender til unge kunstnere og kulturutøvere over hele landet. Hvert år deles det ut 50 stipender, hvor hver stipendmottaker får 30 000 kroner, til sammen 1.5 millioner kroner.

Hvem kan søke?

Stipendet er for deg som er mellom 18 og 25 år (født mellom 1. januar 1999 og 31. desember 2006), og du kan søke som enkeltperson eller sammen med en gruppe. Drømmestipendet deles ut innen flere kategorier som passer for ulike kunstformer, inkludert:

• Dans
  • Musikk
  • Sirkus
  • Skapende skriving
  • Teater
  • Visuell kunst
  • Åpen klasse (for andre uttrykk)

Hvordan søker du?

Har du en drøm du ønsker å realisere? Finn mer informasjon og send inn din søknad på drommstipend.no. Kanskje er det nettopp du som blir en av de heldige mottakerne av Drømmestipendet 2025.