Oppdatering smittesituasjonen i Kjøpsvik

Vi har i dag testet 370 personer i Kjøpsvik. Så langt er det ytterligere 8 bekreftede tilfeller av covid-19 i Kjøpsvik.

Disse er i tillegg til de tidligere 18 meldte. Totalt er det nå registrert 26 som har testet positivt.

1 av de positive tilfellene er innlagt på UNN Narvik for observasjon og eventuell behandling.

8 bekreftede tilfeller er registrert etter dagens testing, men akkurat nå har vi fortsatt ikke kontroll på smittesituasjonen. Blant de positive tilfellene har det vært bevegelse i store deler av Narvik kommune over flere dager.

Det er gjort over såpass mange dager tilbake i tid at nøyaktig smittesporing er utfordrende.

Det betyr at alle vi i hele Narvik kommune må være veldig forsiktig i tiden fremover. Det kan altså ha spredt seg smitte som ikke har blitt oppdaget ennå.

Har du symptomer? Hold deg i ro og ta en koronatest!

Vi er ikke i en slik situasjon at det på nåværende tidspunkt er aktuelt å stenge ned samfunnet, men vi følger nøye med på situasjonen.

Vi vil unngå å måtte stenge ned, men hvis smitten sprer så kan det være neste steg.

Det er fortsatt de enkle smittevernrådene som gjelder:

• Hold avstand

• Vask hendene

• Hold deg hjemme hvis du er syk

Det gjelder altså å holde oss i ro de neste dagene, og begrense antallet nærkontakter!

Vi ber alle om å følge disse rådene!