Offisiell åpning av ny driftsbygning i Kjeldebotn

Karl Robert Hauge satser på egen arbeidsplass og har utvidet og modernisert familiegården i Kjeldebotn. Narvik kommune v/ ordfører, rådmann, kommunalsjef og varaordfører, samt Nortura, Tine, Fjøssystemer AS og Narvik Sparebank deltok på åpningen av nytt driftsbygg og lot seg imponere.

På gården finnes kalver, kyr, okser og kviger. Med ny teknologi som melkerobot og robot som sørger for renere fjøs og dyr, effektiviseres gårdsdriften samtidig som det bidrar til økt trivsel for både bonde og dyr. Karl Robert Hauge og Inger Helene Larsen kunne stolt demonstrere hvordan melkeroboten fungerer og hvordan produktene utvikles.

Å drive gård med fokus på trivsel, dyrevelferd, teknologi og effektivitet heier vi på. Narvik kommune gratulerer bonde Karl Robert Hauge og kona Inger Helene Larsen m/ familie med et flott nytt driftsbygg og ønsker lykke til med fortsettelsen.