Marit er ny enhetsleder økonomi og finans i Narvik Kommune

Tilsettingsprosessen for stillingen som ny enhetsleder økonomi og finans i Narvik kommune er nå sluttført, og Marit Alexandersen er tilsatt som ny enhetsleder.

Marit Alexandersen kommer fra stillingen som controller økonomi i Narvik kommune.

– Jeg gleder meg til å starte i ny stilling som enhetsleder økonomi og finans. Narvik kommune er en stor organisasjon som forvalter viktige tjenester for fellesskapet, sier Marit Alexandersen.

Portrett av Marit Alexandersen. Bildet er tatt på Stein Rokkans plass, mellom K49 og rådhuset. - Klikk for stort bildeMarit Alexandersen, enhetsleder økonomi og finans i Narvik Kommune.

– For at vi skal kunne levere tjenester og legge til rette for utviklingen av samfunnet må vi drifte forsvarlig og bærekraftig. Er ikke økonomien under kontroll, kan det gå ut over tjenestetilbudet. Ansvaret for å bidra til god økonomistyring er jeg veldig klar over når jeg nå starter som enhetsleder.

Marit Alexandersen kommer til å sluttføre jobben som hovedansvarlig for kommunens budsjettprosess ut året, før hun starter i ny stilling i januar 2025.

– Marit er godt kjent for de ansatte som en dyktig controller og kollega. Jeg vet de ansatte kommer til å ta godt imot henne i ny rolle, sier Rolf M. Lossius, kommunalsjef virksomhetsstyring.

– Jeg er veldig fornøyd med at Marit har takket ja til enhetslederjobben. Stillingen som enhetsleder økonomi og finans er en viktig jobb med stort ansvar, sier Rolf M. Lossius.

Håvard Nystad er fungerende enhetsleder frem til Marit Alexandersen starter i stillingen.

Gruppebilde av enhet økonomi og finans. Bildet er tatt i Rådhuskafeen i første etasje på rådhuset i sentrum av Narvik. - Klikk for stort bildeGruppebilde enhet økonomi og finans.