Legesenter flytter inn på helsehuset

Ankenes Legesenter flytter i løpet av oktober og november 2024 inn i nye lokaler ved Narvik Helsehus på Furumoen.

Luftfoto av helsehuset og nye UNN Narvik. - Klikk for stort bilde

Vi ser frem til utviklingen av legetjenestene i Narvik kommune, og ønsker alle brukere og samarbeidspartnere velkommen til det som i fremtiden vil hete Furumoen Legesenter.

Alle pasienter på Ankenes Legekontor beholder sin fastlege, men dette blir et legekontor med flere leger, og større fagfellesskap.

Gruppebilde av de ansatte på Ankenes Legesenter. - Klikk for stort bildeAnsatte på Ankenes Legesenter.

Det nye legekontoret blir en del av det nye Helsehuset og sykehusområdet, sammen med apotek, kafé, legevakt, røntgen, poliklinikker og mye mer. Det vil gå kollektivtransport også fra Ankenes til området, samt parkering for sykkel og bil.

– Dette er fremtidens helsetjenester, til det beste for pasientene. Våre kommunale tilbud samles og skal samarbeide tett med alle tjenestene på sykehuset. Legekontor, sykehjem, rehabilitering, fysio- og ergoterapi og mye mer skal alle jobbe sammen med de mange tjenestene på sykehuset, sier Heidi Eriksen Laksaa, kommunalsjef helse og omsorg.

Portrett av Heidi Eriksen Laksaa, med rådhuset og kommunevåpenet i bakgrunnen. - Klikk for stort bildeHeidi Eriksen Laksaa, kommunalsjef helse og omsorg.