Kjenner du til viktig natur i Narvik?

Nå kan du bidra til kommunedelplan for naturmangfold ved å registrere verdifull natur eller komme med andre innspill. Frist for å gi innspill er 30. september 2024.

Plakat med tekst - Hva er viktig natur i Narvik? Si din mening når vi kartlegger! Innspillsløsning på våre hjemmesider. Bilde av natur i bakgrunnen. - Klikk for stort bilde

I forbindelse med utarbeidelse av kommunedelplan for naturmangfold skal Narvik kommune kartlegge naturmangfoldet i kommunen. Målet er å få en mer helhetlig oversikt over verdifulle naturområder, naturtyper og arter i hele Narvik kommune.

Gi innspill her - Innbyggerdialog

Om kommunedelplanen

Naturmangfoldplanen skal bidra til kunnskapsutvikling og allment tilgjengeliggjøre informasjon rundt naturmangfoldet i kommunen, sikre naturverdier kommunen har ansvar for, og fremheve hvorfor naturmangfold er viktig. Gjennom arbeidet med planen vil kommunen få systematisert kunnskapen om naturmangfoldet og bidra til at flere får kjennskap til hvilke verdier som finnes.

Planen skal være et virkemiddel for saksbehandling. Planen er ikke juridisk bindende for arealbruk, men den vil styrke kunnskapsgrunnlaget for beslutninger som har vesentlig betydning for naturmangfoldet.

Fastsatt planprogram legger føringer for utarbeiding av planen.

Kom med innspill

Hvis du har innspill til konkrete arealer i kommunen, kan du tegne disse inn i innspillsløsningen ved å klikke på lenken her eller scanne QR-koden

I innspillsløsningen kan du laste opp bilder og dokumenter og velge å besvare to spørsmål. Både privatpersoner, lag og foreninger, og næringslivet kan gi innspill.

Det er også mulig å sende inn innspill per e-post til naturmangfoldplan@narvik.kommune.no. Merk e-posten med «Sak 24/652 Innspill – kommunedelplan for naturmangfold».

Frist for å gi innspill er 30. september 2024.  Alle innspill vil bli vurdert videre i prosessen ved utarbeidelse av planen.