Disse skal jobbe på Narvik Helsehus

Før helgen var det minglekveld for alle de ansatte som snart har nytt arbeidssted - Narvik Helsehus.

Gruppebilde av ansatte på Narvik Helsehus, tatt utenfor inngangspartiet på en minglekveld for ansatte. - Klikk for stort bilde

Helse- og rehabilitering, Furumoen legesenter og mye mer knyttes sammen med både Furumoen sykehjem og nye UNN Narvik. De neste ukene og månedene vil flere og flere av tjenestene som skal huses på Narvik Helsehus flytte inn i de nye lokalene.

– Vi gleder oss veldig til å kunne ta imot pasienter og brukere i nye lokaler. Narvik Helsehus er en stor satsning på fremtidens tjenestetilbud i helse, sier Kari Plener, enhetsleder helse og rehabilitering i Narvik kommune.

– Vi har fortsatt mye arbeid å gjøre før alt er klart, men det var viktig for oss at alle vi som skal arbeide sammen i fremtiden kunne møtes, og sammen se på det som skal være arbeidsplassen vår, sier Kari Plener.

Kari Plener forteller og forklarer mens en gruppe ansatte står i en korridor på Narvik Helsehus. - Klikk for stort bildeKari Plener under omvisning for de ansatte som skal jobbe på Narvik Helsehus.

Narvik kommune overtok helsehuset fra entreprenør Hent i starten av august, mens UNN Narvik overtok sykehuset i slutten av august. I sykehusdelen foregår det nå prøvedrift, men fra slutten av november vil alle sykehusets tilbud innen både fysisk og psykisk helse- og rus være samlet under samme tak, vegg-i-vegg med Narvik kommunes nye helsehus med alle våre tilbud.

Alt handler om det beste for pasienten, uavhengig av om man trenger hjelp fra den kommunale helsetjenesten eller spesialisthelsetjenesten.

Det nye Helsehuset og nye UNN Narvik er en samling av kommunale helsetjenester og sykehuset spesialisthelsetjenester. Legekontor, sykehjem, rehabilitering, fysio- og ergoterapi og mye mer skal alle jobbe sammen med de mange tjenestene på sykehuset.

Det blir også nytt kollektivtilbud til Furumoen, når Furumotunnelen åpnes i slutten av oktober.

På det nye sykehusområdet vil det være apotek, kafé, legevakt, røntgen, poliklinikker og mye mer. Det vil gå kollektivtransport til området, samt parkering for sykkel og bil.

Mer informasjon om Narvik Helsehus:

Furumotunnelen åpner 28. oktober

Overtakelse Helsehus