Datahjelpen i Narvik kommune

Datahjelpen er inne i sin 3 sesong i Narvik Kommune, den har vært avholdt i Narvik for Narvik/Bjerkvik, Ballangen og i Kjøpsvik.

Datahjelpen 2024 - Klikk for stort bildeDatahjelpen 2024 Stig Johnsen

Datahjelpen er ett samarbeid mellom Narvik Bibliotek og Aktivitetssenteret for eldre under enhet kultur i kommunen. Både i Narvik, Ballangen og Kjøpsvik har lokale krefter vært med å arrangere Datahjelpen på stedenes bibliotek.

Dette er ett lavterskeltilbud og krever ingen forkunnskaper, kun at deltakerne har med seg egen telefon, iPad eller PC.

Mange av deltakerne har vært med på alle 3 sesongene, men det er også nye ansikter for hver sesong.

-Vi håper at vi kan fortsette til høsten, men det er ett økonomisk spørsmål også, sier Marit Edvardsen, Biblioteksjef og Stig Johnsen, Aktivitetsleder for eldre i kommunen, som er ansvarlige for dette prosjektet i kommunen.

De roser samtidig deltakerne for solid oppmøte, pågangsmot og godt humør i alle sesongene.

Les mer om Datahjelpen her!