Bryllup på Norges nasjonalfjell Stetinden

Nå har vi hatt borgerlig vigsel i regi av Narvik kommune også på Stetinden.

På fredag giftet Anita Husveg og Benny Almli seg på toppen av Stetinden.

– Vi strekker oss langt når brudepar har spesielle ønsker i forbindelse med sitt bryllup.

– Men dette var veldig langt, ler Lars Norman Andersen, assisterende rådmann i Narvik kommune.

Lars Norman Andersen og Lena Hope, kultursjef i Narvik kommune, trengte ikke lang tid for å vurdere forespørselen om vielse på toppen av Stetinden. Sammen med brudeparet fra Mo i Rana og guider klatret de til toppen for en helt spesiell vielse.

– Etter 20 år sammen var det vel på tide. Og skulle vi gifte oss så måtte det jo være på toppen av Norges nasjonalfjell Stetinden. I turklær og klatreutstyr, det kunne ikke ha vært bedre, sier nygifte Anita Husveg.

Hvert år gjennomfører Narvik kommune rundt 50 borgerlige vielser. De fleste vielsene foregår på rådhuset i Narvik. Samtidig er det noen som ønsker seg en litt annerledes seremoni. Til nå har vi blant annet gjennomført vielser i hager til folk, på flere hytter, Den sovende Dronning (Skjomtinden), Tøttatoppen, Narvikfjellet og nå altså på toppen av Stetinden, nasjonalfjellet.

Hvordan borgerlig vigsel fungerer i Narvik kommune kan du lese mer om her:

Borgerlig vigsel