Åpning av Ofoten Brann IKS's nye brannstasjon i Gratangen

30. mai kl. 12.00 var det offisiell åpning av Ofoten Brann og Redning IKS's nye brannstasjon i Gratangen​​​​​​​.

Brannslangen ble klippet til jubel fra et stort antall fremmøtte og endelig kunne en av Norges fineste deltids-brannstasjoner vises frem. Den nye stasjonen er en moderne og fremtidsrettet stasjon som innfrir krav til skille mellom skitten og ren sone. Videre har den kapasiteter til god ivaretakelse av materiell og kjøretøy med garasje og vaskehall. Stasjonen har atskilte garderober og legger til rette for rekruttering av flere kvinner inn til brannvesenet. Det gode samarbeidet mellom Gratangen kommune, Narvik kommune og Ofoten brann og redning IKS bidrar til å øke beredskapen i regionen.

Gratangen kommune ble medlem av det interkommunale samarbeidet i 2015.

Tilstede:

• Ordfører og administrasjon i Gratangen kommune
  • Assisterende Rådmann Narvik Kommune
  • Ledelsen i Ofoten brann og redning IKS (OBRIKS)
  • Brannkonstabler fra OBRIKS Gratangen stasjon
  • Ledelsen i Harstad brann og redning