Alkoholpolitisk handlingsplan 2024 - 2028 med retningslinjer

Kommunestyret i Narvik vedtok i møte 23. mai 2024 Alkoholpolitisk handlingsplan 2024-2028 med retningslinjer.

Planen inneholder en bestemmelse om at salgs- og skjenkebevillinger i Narvik kommune videreføres til ny bevillingsperiode uten at bevillingshaver må søke på nytt. Dette gjelder bevillinger hvor det ikke er avdekket forhold som gjør at bevillingen må behandles på nytt.

Alkoholpolitisk handlingsplan 2024-2028 med retningslinjer finner du her (PDF, 631 kB)

Viktigste endringer i Alkoholpolitisk handlingsplan 2024-2028 med retningslinjer

• Alkoholholdig drikke i gruppe 1 og 2 kan skjenkes fra kl. 06.00 til kl 03.00.
  • Skjenkesteder som holder åpent utover kl. 24.00 må ha godkjente ordensvakter.
  • Nettsalg av alkoholholdig drikk gruppe 1, som inneholder inntil 4,7 volumprosent alkohol, tillates.

Omsetningsoppgave

Faste salgs- eller skjenkesteder må levere omsetningsoppgave med opplysninger om alkoholsalget til bevillingsmyndigheten i Narvik kommune. Frist er 1. mars hvert år.

Omsetningsoppgaven finner du på vår skjemaoversikt under Næring, som du finner her.

Dersom omsetningsoppgave ikke sendes til kommunen innen fristen vil det tildeles prikker i medhold av alkoholforskriften.

Kontaktinformasjon:

Narvik kommune
Plan, næring og teknisk drift
Bevillingsmyndigheten
Saksbehandler: Morten Hansen