Hjemmesykepleien tilbyr også opplæring og veiledning som kan bidra til å gjøre deg mest mulig selvhjulpen.
Hjemmesykepleien bistår med helseoppfølging etter vedtak, vi kan skifte sår, hjelpe deg å administrere dine medisiner, bistå med personlig hygiene og oppfølging av mat og drikke.
Hjemmesykepleien bistår også med hjelp og veiledning for alvorlig syke pasienter og deres pårørende i livets sluttfase.
Hjemmesykepleier også tilbud til personer med demens og deres pårørende om oppfølging og veiledning.
Søk hjemmesykepleie
Ved søknad om tjenester skal du benytte søknadsskjemaet
Søk hjemmesykepleie
Søknad sendes
Postadresse: Narvik kommune, Tildelingskontoret, Postboks 64, 8501 Narvik
E-mail: tildelingskontoret@narvik.kommune.no
Husk! Ikke send sensitive personopplysninger i e-post.
Veiledning
Du kan kontakte kommunen for å få hjelp til å søke om hjemmehjelp, eller du kan be andre hjelpe deg hvis du har behov for det. Hvis en annen søker på vegne av deg, må vedkommende ha fullmakt.
Dersom du har spørsmål om hjemmesykepleie, kontakt tildelingskontoret.
Åpningstider - Tildelingskontoret
Telefon: 76 91 35 90
Telefontiden og oppmøtetid: Mandag-fredag kl.10:00-14:00.
Besøksadresse
Narvik Rådhus
Servicetorget i 1 etg.
Kongens Gate 45,
8514 Narvik
Kontakt hjemmesykepleie
Hjemmesykepleie i Narvik
Telefon: 76 91 20 50 eller 76 91 20 52
Enhetsleder Hege Åsli, telefon, 994 63 479
Enhetsleder Hege Åsli.
Dette kan du forvente av hjemmesykepleien
- at du og hjemmet ditt blir behandlet med respekt
- at vi har synlig legitimasjon
- at vi overholder taushetsplikten
- at du får en primærkontakt
- at våre ansatte har nødvendig helsefaglig kompetanse, men at det noen ganger kommer lærlinger og studenter hjem til deg fordi vi er en lærebedrift
- at våre ansatte har ulik etnisk bakgrunn.
- at vi kommer til mest mulig faste tider. Akutte hendelser kan imidlertid føre til at vi ikke rekker til avtalt tid. Vi skal gi deg beskjed ved større forsinkelser
- hjemmesykepleien følger vanligvis ikke til lege, tannlege o.l, men vi kan bistå deg med å finne løsninger
Dette forventer hjemmesykepleien av deg
- at du utfører de aktivitetene du klarer selv
- at du tar i bruk hjelpemidler dersom det er behov for det
- at du har mikrobølgeovn hvis du trenger bistand til/skal trene på å varme middag
- at du har personvekt dersom du får bistand til veiing
- at du har synlig navn og nummer på huset og opplyst inngang
- at du låser opp for oss hvis du kan, selv om vi har nøkkel
- at du gir beskjed i god tid hvis du ikke trenger hjelp eller hvis du reiser bort.
- at du som har trygghetsalarm bare bruker den hvis du har akutt behov for helsehjelp
- at du fortrinnsvis ringer hjemmesykepleien i tidsrommet 08-15 på ukedager
- at du lufter godt dersom du røyker inne, og ikke røyker rett før vi kommer
- at dyr holdes i bånd eller er innelukket i andre rom
Klage
Du kan klage på kommunens avgjørelse iht. pasient- og brukerrettighetsloven. Fristen er fire uker fra du mottok svarbrevet. I klagen oppgir du hva du ønsker endret og begrunner dette. Kommunen kan gi veiledning ved behov.
Klagen sender du til den avdelingen som sendte svarbrevet. De vil vurdere om det er grunn til å gjøre endringer. Dersom beslutningen ikke blir endret, sender kommunen saken videre til Fylkesmannen.