Privatpraktiserende fysioterapeuter - som har driftsavtale med Narvik kommune

Fysioterapeuter med kommunal avtalehjemmel inngår som en del av Narvik kommunes helsetilbud. Du tar selv kontakt med den fysioterapeuten/det instituttet du ønsker. Det er ikke behov for henvisning fra lege. Har du vansker med å komme deg til et fysikalsk institutt kan terapeuten hjelpe deg med å bestille transport. Hjemmebehandling kan også gjennomføres når det er nødvendig. Når du går til en fysioterapeut som har avtale med kommunen, betaler du bare en offentlig fastsatt egenandel.

Har du vansker med å komme deg til et fysikalsk institutt kan terapeuten hjelpe deg med å bestille transport. Når du går til en fysioterapeut som har avtale med kommunen, betaler du bare en offentlig fastsatt egenandel.

Hva kan en fysioterapeut hjelpe deg med?

Fysioterapeuter jobber med kropp og bevegelse for å fremme god helse. En fysioterapeut forebygger og behandler skader og sykdommer som gir smerter og/eller nedsatt funksjon i muskel- og skjelettsystemet. Behandling er basert på undersøkelse og vurdering av pasientens problem og hva pasienten selv ønsker hjelp til.

Målet er at pasienten kan utvikle, gjenvinne eller holde ved like funksjonsevnen, utnytte egne ressurser og bidra aktivt i å bedre egen helse.

Manuellterapeuter

Fysioterapeuter med videreutdanning i manuellterapi finner du ved Institutt for manuell terapi og ved Narvik helseklinikk. Manuellterapeuter kan i tillegg til undersøkelser og behandling rekvirere røntgen og MR-undersøkelser, sykemelde og henvise til spesialisthelsetjenesten (f.eks sykehus for operasjon).

Fysioterapeuter med videreutdanning i psykomotorisk fysioterapi

Fysioterapeuter med videreutdanning i psykomotorisk fysioterapi finner du ved Narvik fysioterapi og fotklinikk, samt Sentrum psykomotorisk fysioterapi. Psykomotorisk fysioterapi retter seg mot bevisstgjøring og endring av spenningstilstandene i kroppen og gir økt fortrolighet og kontakt med egen kropp.

Vedvarende spenningsmønster kan låse seg over lengre tid og gi smertetilstander i muskel, skjelett og sener. Livsbelastninger, stress, traumatiske opplevelser og vedvarende belastninger virker inn på vår kropp og kroppsopplevelse. Psykomotorisk fysioterapi har som mål å være hjelp til selvhjelp.

Egenandel hos fysioterapeut og manuellterapeut

For Informasjon om egenandel se, Frikort for egenandelstak 2 helsenorge.no og Egenandel hos fysioterapeut og manuellterapeut helsenorge.no

Institutt for manuellterapi Narvik

Besøksadresse: Frydenlunds gate 9, 8516 Narvik
Telefon: 76 96 79 99.
E-post: ap@manuellterapi.nhn.no

Michael Bolle, fysioterapeut.
Jostein Stensland, fysioterapeut.
Atle Aksum, fysioterapeut/ spesialist i manuell terapi.
Sissel Nilsen, fysioterapeut/ manuell terapi.
Peter Chr Lehne, fysioterapeut/ manuell terapi.

Narvik Helseklinikk

Besøksadresse: Dronningens gate 51, 8514 Narvik
Ingrid Elise Krane Heimdal, manuellterapeut
Jonas Strømsnes
Hallgeir Lockertsen

Narvik fysioterapi og fotklinikk

Besøksadresse: Dronningens gate 47, 8514 Narvik
Nina Vanem Haug, fysioterapeut.
Pål Størseth, fysioterapeut.
Anne Marit Julin fysioterapeut/ psykomotorisk fysioterapi.

Bjerkvik Fysioterapi

Petra Schmiel, fysioterapeut

Fysioterapeut Hans Bjerkelund
Besøksadresse: Linds vei 4, 8590 Kjøpsvik